Zajęcia odbywały się przeważnie w środowisku naturalnym, gdzie podczas obserwacji i kreatywnych działań najmocniej rozbudzały się zainteresowania przyrodnicze uczniów. Wykorzystywano przekazany przez Fundację zestaw pomocy dydaktycznych. Ostatnie scenariusze zajęć realizowano w czasie nauki zdalnej.
Uczniów klas pierwszych najbardziej zainteresował temat „Gdzie mieszkają jeże?”. Z wielką uwagą obejrzeli film i wysłuchali wszystkich informacji dotyczących jeży, wykazując się jednocześnie dużą aktywnością. Dodatkową atrakcję dla uczniów stanowiły zajęcia terenowe, gdzie mogli zdobytą wiedzę zastosować w praktyce. Podczas projektowania i budowania schronień dla jeży uczniowie wykazywali się zgodną współpracą, pamiętając o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Byli bardzo zaangażowani w swoje projekty, jednocześnie mieli w sobie poczucie obowiązku i niesienia pomocy bezbronnym zwierzętom.
Piękne bajki o jeżach i teatrzyki kukiełkowe stworzyli uczniowie klasy IIa, wybierając temat „Czy teatr można zmieścić w pudełku?”. Bohaterką była najczęściej tytułowa postać projektu Jeżyca Zoja. Podczas pracy grupowej z wielkim entuzjazmem przeprowadzali eksperymenty i doświadczenia z wodą oraz tworzyli scenki dramowe. Powstały barwne plakaty, wzbogacone zdjęciami z realizacji projektu, które ozdobiły szkolny korytarz. Obie klasy drugie poznały proces oczyszczania wody w PWiK w Oświęcimiu.
Sporo radości dostarczyła uczniom klasy IIb realizacja scenariusza „ Jak zaprojektować ogród?”. Z wielkim zaangażowaniem wcieli się w role małych „architektów krajobrazu” i przystąpili do działania. Powstały przepiękne projekty ogrodów. Każdy projekt był inny. W tworzeniu ogrodów wykorzystano różne materiały: rośliny, drewno, kamyczki. W niektórych projektach pojawiły się nawet meble ogrodowe i oczka wodne. Mali „architekci krajobrazu” wykazali się olbrzymią kreatywnością, pomysłowością oraz inwencją twórczą.
Uczniowie klasy IIIa wspólnie z rodzicami i rodzeństwem wykonywali projekty schronienia dla jeża we własnych ogrodach. Powstało bardzo wiele ciekawych pomysłów. Na zakończenie zajęć uczniowie wykonali plakaty przedstawiające życie i zwyczaje zwierząt. Realizację projektu obie klasy trzecie zakończyły zajęciami „Jak oczyścić brudną wodę ?” Uczniowie badali skład wody z kranu oraz przeprowadzili doświadczenie z oczyszczaniem brudnej wody, wykonując filtr zaproponowany w scenariuszu. Uczniowie klasy III b wykonali barwne prace plastyczne „Woda źródłem życia”. Szukali także odpowiedzi na pytania: Czy ptaki mają zęby? Co to znaczy, że rośliny żyją? Do czego zwierzęta wykorzystują ślinę? Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?
Dziękujemy Rodzicom za wsparcie, współpracę i zaangażowanie w realizację projektu