Celem projektu jest wzrost wiedzy z zakresu ekonomii i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz umiejętności korzystania z usług finansowych wśród uczniów szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, przy zaangażowaniu sektora bankowego, który potwierdza w ten sposób społeczną odpowiedzialność i troskę o edukację finansową młodego pokolenia Polaków.
Tematyka spotkań obejmowała:
Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni - klasy 5a, 6a, 6b, 6c
Uczestnicy zapoznali się z następującymi zagadnieniami:
- Bezpieczne hasła, które będą trudne do złamania, ale łatwe do zapamiętania
- Które hasła są najbardziej popularne a jakich należy unikać?
- Bezpieczna tożsamość w Internecie. Co należy zrobić, aby chronić swoją prywatność i nie narażać się na cyberprzemoc?
- Co zrobić, aby nie paść ofiarą zjawiska tzw. catfishing (czyli kradzież tożsamości)?
- Różnice pomiędzy posiadaniem konta prywatnego a otwartego w aplikacjach takich jak Instagram. Dlaczego konto prywatne jest bezpieczniejsze?
- Zjawisko phishingu. Na czym polega i jak się przed nim chronić?
- Co zrobić, aby nasz smartfon był bezpieczny?
- Jak zachować się w sytuacji, gdy padniemy ofiarą cyberprzemocy?
Od oszczędzania do inwestowania - klasy 7a, 7b, 8a, 8b
Uczestnicy zapoznali się z następującymi zagadnieniami:
1. Oszczędzanie:
- bezpieczeństwo moich oszczędności a inflacja, osobiste konto bankowe, bezpieczeństwo płatności w Internecie i płatności mobilnych, bezpieczne posługiwanie się kartami płatniczymi, lokaty i kapitalizacja odsetek.
2. Inwestowanie:
- zysk i ryzyko, akcje na giełdzie, dywersyfikacja – podstawowa zasada inwestowania.
3. Oszuści i piramidy finansowe.
Uczniowie chętnie uczestniczyli w webinariach, rozwiązywali quizy, zadawali pytania oraz rozwiązywali ćwiczenia. Miejmy nadzieję, że to dopiero początek ich edukacji ekonomicznej w ramach programu. Może następnym razem uda nam się wybrać na spotkanie z ekspertem, aby podejrzeć pracę bankiera