Realizacja projektu podzielona była na dwa etapy. Pierwszy etap obejmował zajęcia integrujące grupę oraz oswajanie uczniów z emocjami, zaś drugi etap to zajęcia tematyczne związane z wykorzystaniem umiejętności matematycznych w różnych dziedzinach życia.
Podczas zajęć uczniowie sprawdzali, jak z matematyki korzystają przedstawiciele różnych zawodów: kucharze, architekci, bankowcy, krawcy czy muzycy. Trenowali projektowanie, wyobraźnię przestrzenną i odmierzanie składników, próbując odpowiedzieć na pytania zawarte w tematach: Po co nam matematyka?,Czy matematyka może przydać sie w kuchni?,Ile matematyki jest w obrazie?, Jak z trójkątow zaprojektować strój sportowy?, Po co wymyslono pieniądze? Co sie liczy w tańcu i muzyce? Co łączy człowieka z Piramidą Cheopsa ? Uczniowie wzięli także udział w wykładzie naukowym „W jakim języku porozumiewają się zwierzęta?"
Wszyscy uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Chętnie eksperymentowali, dokonywali pomiarów i obserwacji oraz rozwiązywali nietypowe zadania matematyczne. Zajęcia sprawiały uczniom zawsze wiele radości. Na bieżąco wypełniali swoje indeksy.Zdobyli wiedzę na temat pracy w różnych profesjach, co pozwoli im rozwijać ich zainteresowania związane z wyborem zawodu w przyszłości.
Przygotowały: Małgorzata Semik i Małgorzata Chwierut