Wiadomości

Środa, 29 marca 2023

Nauczanie przez doświadczanie

Zespoły wyposażone w niezbędne narzędzia oraz nasiona roślin starannie zaplanowały pracę. Zadaniem każdego zespołu było sformułować pytania badawcze do zaplanowanego siewu roślin.

 

Kolejnym etapem był właściwy siew roślin oraz obserwacja fazy wzrostowej. Uczniowie dbali o właściwe warunki wzrostu oraz stosownie do postawionych pytań badawczych, dokonywali obserwacji zmian w swoich próbach. Wyniki obserwacji zapisywali w dzienniku obserwacji. Efektem projektu są założone hodowle roślin, które zdobią klasę.

 

Podczas pracy wykorzystano przyrządy zakupione w ramach programu #Laboratoria Przyszłości, m.in. lustrzankę Canon. Dzieci wykonywały zdjęcia roślin, które następnie służyły im do analizy.  Uczniowie wybrali się również na wiosenny spacer, celem zaobserwowania zmian w przyrodzie.

 

Uczniowie z radością fotografowali oraz obserwowali przez lupy pojawiające się kiełki, liście roślin, kwiaty oraz pierwsze owady. Realizowane zadania zapewniły uczniom świetną i aktywną zabawę.