Uczniowie klas czwartych mieli ostatnio nie lada wyzwanie na lekcjach przyrody.
Dzięki połączeniu nauki z kreatywnością, przygotowali dwa niezwykłe projekty, które nie tylko pomogły im zrozumieć funkcjonowanie ludzkiego organizmu, ale także sprawiły mnóstwo frajdy!
Układ szkieletowy z... makaronu?
Pierwszym zadaniem było stworzenie modelu układu szkieletowego z makaronu. Uczniowie wykorzystali różne rodzaje makaronów, aby odwzorować kości w naszym ciele. Spaghetti stało się idealnym kręgosłupem, świderki zamieniły się w żebra, a kokardki świetnie sprawdziły się jako kości ramienne. Dzięki temu zadaniu dzieci nie tylko lepiej zapamiętały budowę szkieletu, ale także mogły rozwijać swoje zdolności manualne i kreatywne podejście do nauki.
Koszulki z układem pokarmowym
Kolejnym etapem przyrodniczych eksperymentów było projektowanie koszulek przedstawiających układ pokarmowy człowieka. Uczniowie samodzielnie rysowali i malowali na białych T-shirtach schematy narządów, takich jak żołądek, jelita czy wątroba. Kolorowe pisaki pozwoliły na stworzenie niepowtarzalnych, edukacyjnych ubrań, które dzieci z dumą mogły założyć na pokaz prac w klasie. Dzięki tej aktywności nauka o trawieniu stała się wyjątkowo angażująca i łatwiejsza do zapamiętania.
Takie zajęcia to doskonały przykład na to, jak kreatywne podejście do nauczania może zaangażować dzieci i uczynić lekcje bardziej atrakcyjnymi.
Zapraszamy do galerii zdjęć z naszych kreatywnych lekcji!