Praca z okularami VR sprawdza się wspaniale podczas lekcji indywidualnych, takich jak zajęcia rewalidacyjne, o czym mogli się przekonać uczniowie klas ósmych.
Nauczyciel, mając pełną kontrolę nad wirtualnym światem, zaprosił w niezwykłą podróż swoich podopiecznych. W trakcie spotkania mogli pogłębić wiedzę z zakresu funkcjonowania zmysłów oraz przekonać się, czym są przeciążenia sensoryczne. Mowa tutaj o nadmiernych stymulacjach zmysłów na skutek zbyt wielu bodźców z otoczenia, których źródłem mogą być zatłoczone miejsca, ekrany, jasne światła, silne zapachy oraz dotyk. Uczniowie mogli doświadczyć podobnych wrażeń dzięki wirtualnej przestrzeni oraz odwiedzić dwa pokoje sensoryczne, które przeniosły ich w zupełnie inny wymiar. Następnie zostali zabrani do pomieszczenia relaksacyjnego, gdzie oddali się medytacji, słuchając wyciszającej muzyki oraz podziwiając obrazy pełne neutralnych i spokojnych kolorów. Celem takich pokoi sensorycznych jest zapewnienie bezpiecznego, uspokajającego środowiska dla osób, które regulują swoje doznania zmysłowe. Ponadto zmniejszają stres i niepokój, jak również poprawiają ogólne samopoczucie. Zwiedzającemu towarzyszy biały szum lub kojące dźwięki, regulowane oświetlenie, uspokajające rurki z bąbelkami i panele ścienne angażujące zmysły. To wszystko pozwala na odpowiednie skupienie, odprężenie i złapanie równowagi. Wirtualna przygoda pobudziła wyobraźnię i bardzo spodobała się młodym odkrywcom, którzy mieli szansę skorzystać ze zdobyczy technologicznych i oddać się chwilowej relaksacji